قرن پانزده ___SADEH15.TK

قرن پانزده ___SADEH15.TK

قرن 15 قرن غلبه حق بر باطل است : امام خميني

تشکیل سیستم مقاومت اسلامی با آغاز قرن 15
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٤:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢۸
 

 

 

اوایل کشورهای عربی با نسخه غربی و ابلهانه ناسیونالیسم عربی به مصاف غاصبان حقوق خود رفته و با آنها رو به رو می شدند که حاصلی غیر از تسلیم نیمی از فلسطین و لبنان و قسمتهائی از مصر و سوریه و تسلیم کامل فرهنگی و اقتصادی همه کشورهای عربی حاصلی در بر نداشت

 

ناسیونالیسم عربی در ابتدا با استقبال برخی از کشورها و ملتهای عرب خاورمیانه مواجه شد و حتی به تشکیل کشور "جمهوری متحده عربی" نیز انجامید که در سالهای 1958 و 1961 از یکی شدن "سوریه و مصر" به وجود آمده بود.
ناسیونالیسم عربی در ابتدا با استقبال برخی از کشورها و ملتهای عرب خاورمیانه مواجه شد و حتی به تشکیل کشور "جمهوری متحده عربی" نیز انجامید که در سالهای 1958 و 1961 از یکی شدن "سوریه و مصر" به وجود آمده بود.

 

 

سیستم عامل سیاسی جدیدی که از سال 1979 ( آغاز قرن ۱۵ هجری ) در ایران با عنوان " جمهوری اسلامی " بکارگرفته شده بود و در برابر انواع ویروسهای سیاسی – نظامی ، توانسته بود کارآیی خود را حفظ کند و بروز شود ، نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نرم افزارهای سیاسی را در جهان به خود جلب کرد .
الگوگیری از این سیستم عامل ، در دهه 80 و 90 میلادی ( آغاز قرن ۱۵ هجری ) ، حتی در برخی از کشورهای عربی که نسخه اجرایی رایج را "ناسیونالیسم عربی" می پنداشتند ، باعث ایجاد جنبشهای خودجوشی نظیر " حزب الله لبنان " شد ، که با اتکا بر کارکردهای اصولی و اجرایی " جمهوری اسلامی ایران " توانست در پایان دهه 90 میلادی ، کاری را که کشورهای متحد عرب خاورمیانه در طول 50 سال بکارگیری شعارهای ناسیونالسم عربی ، در برابر رژیم صهیونیستی موفق به انجام آن نشدند ، محقق کند . جالب آنکه نسخه های موجود ناسیونالیسم عربی در این زمان با ویژگی " محکومیت " اقدامات رژیم صهیونیستی را پاسخ می داد .
در این راستا و با آغاز قرن 21 میلادی ، در کنار انواع نرم افزارهای سیاسی که در عرصه بین المل ارائه شد ، " جمهوری اسلامی " به عنوان نمونه ای اجرای در بسیاری از کشورهای جهان و حتی سران سیاسی ،  شناخته شده بود و در منطقه خاورمیانه  رقیب اصلی " ناسیونالیسم نخنمای عربی " ، محسوب می شد .
از طرفی عدم بروزآوری این سیستم مبتنی بر ملی گرایی صرف نژادی ، باعث ظهورو رشد " نمودهای رادیکالی " در درون برخی از کشورهای عربی شد، که " القاعده " و " طالبان " نمونه بارز آن بودند .
حملات تروریستی 11 سپتامبر امریکا در سال 2001 ، باعث ورشکستگی پروژه " ناسیونالیسم عربی " در خاورمیانه شد و سران عربی ، " سهام اصلی " اتحادیه عرب را به اجبار به سیاستمداران امریکایی و صهیونیست فروختند !
از طرف دیگر با درگذشت برخی شخصیتهای پیشگام ناسیونالیسنم عربی و همچنین با توجه به حساسیتهایی که جهان عرب با پیروزی حماس در فلسطین ، اعمال فشار بر سوریه ، اختلافات در درون شخصیتهای لبنانی و بحران عراق شاهد آن بود ، ناسیونالیسم عربی و اتحادیه عرب ، دچار " تغییر ماهیت اساسی " شد .
از این پس ، نسخه های تازه " ناسونالیسم عربی " با طراحی کارشناسان سیاسی غرب و در بسته های بسیار زیبا و با ویژگیهای متنوعی به بازار خاورمیانه ارائه شدند .
در " نسخه 2003 ناسیونالیسم عربی " ، که نمونه آزمایشی برای بررسی میزان کارآیی پروژه " سیستم عامل محرمانه آینده خاورمیانه " بود ، بسیاری از امکانات نسخه های پیشین عملاً حذف شده بود !
در همین زمان امریکا و متحدانش پس از حمله به افغانستان ، به کشور عربی ! عراق حمله کردند و پس از سرنگونی قهرمان پیشین و یکی از مجریان طرح ناسیونالیسم عربی دراین کشور ، بسیاری از خلق عرب ! را نیز به خاک و خون کشید و در کمال ناباوری رهبران و کشورهای عربی تنها گزینه پیش رویشان  " محکومیت " بود و بس !
پس از سرنگونی حکومت صدام ، کارشناسان امریکایی ، جزئیات طرح محرمانه سیستم عامل جدید خود بنام " خاورمیانه بزرگ " را آشکار کردند و لذا نرم افزارهای سیاسی خاص این سیستم عامل نیز طراحی شدند .

آخرین نسخه جامع سیاسی خاص اعراب در خاورمیانه که موضوع اصلی این نوشتار است ، در تابستان جاری با عنوان " ناسیونالیسم عربی 2006 " و همزمان با حملات اسرائیل به حزب الله لبنان ، مراحل آزمایشی خود را بر روی حزب الله لبنان طی می کند و پس از آن بطور گسترده به بازار سیاسی خاورمیانه عرضه خواهد شد .
ویژگیهای بارز این نسخه جدید عبارتند از :

  • " عدم همراهی و کمک ، در صورت اعلام نیاز کشورهای عربی دیگر "
  • " عدم  استفاده از فاکتورهای اتحادی بازدارنده ، نظیر تحریمها "
  • " انفعال و تشتت تصمیم گیری در اتحادیه عرب "
  • " عدم حمایت از جریانهای شیعی در منطقه "
  • " مقابله با ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی "


جالب آنکه ، علیرغم وجود امکان " محکومیت " در نسخه 2006 ، کشورهای عربی تمایل چندانی به بکارگیری این گزینه ندارند و حتی دیگر حملات متجاوزانه اسرائیل به جنوب لبنان و کشتار غیر نظامیان عرب را نیز محکوم نمی کنند ، در صورتیکه " اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی – آسه آن " به شدت آنر امحکوم کرد و حتی فراتر از آن ، از ارسال کمکهای بشر دوستانه و دارویی ایران نیز از مسیر خود به لبنان امتناع می کنند .
ویژگی منحصر بفرد این نسخه ، " همراهی کامل با سیاسیتهای امریکایی -  صهیونیستی " است که در این راستا ، نامه های برخی سران عرب در حمایت از اقدام اسرائیل در سرنگونی مقاومت و حزب الله لبنان و کمکهای ارسالی از پایگاههای نظامی امریکا در خاک این کشورها به اسرائیل ، مؤید آن است .
این ناسیونالیسم عربی جدید ، در پایان مرحله آزمایشی خود ،  مشخصاً با رهبری عربستان ، مصر و اردن در پی آن است تا با تدوین طرحی " هفت ماده‌ای " درباره بحران لبنان، تحت عنوان برقراری آتش بس ، در نهایت به خلع سلاح حزب‌الله و انزاوی این جنبش بیانجامد .
بنابر آنچه ذکر شد ، نسخه 2006 ناسونالیسم عربی ، خاص سه دسته فعلی کشورهای عربی خاورمیانه طراحی شده است که عبارتند از : 
1- رژیمهای به ظاهر دموکراتیک .
2- رژیمهایی که ظاهری دموکراتیک ندارند، اما با معیارهای غربی همراهی کرده و غرب هم از آنها حمایت می کند .
3- رژیمهایی که نه دارای ساختارهای دموکراتیک هستند و نه دارای ظواهر دموکراتیک اند، بلکه به شیوه " نو سنتی " اداره می شوند .

اما ، چنانچه غرب انفعال حزب الله ؛ موفق به آزمایش و اجرای کامل " نسخه 2006 ناسیونالیسم عربی " در خاورمیانه شود ، آنگاه زمینه های تحقق کامل سیستم عامل " خاورمیانه بزرگ " برای کشورهای منطقه تسهیل شده و در گام بعدی 3 دسته فوق الذکر ، دستخوش تغییرات اساسی خواهند شد .
آنچه مبرهن است ، رفتار کنونی کشورهای عربی منطقه در قبال حزب الله لبنان به عنوان " جنبشی عربی اسلامی " و همچنین گروهای مقاومت فلسطینی ، هیچگونه تردیدی را برای ایران باقی نخواهد گذاشت که ، این کشورها در برابر مسائل مربوط به ایران " نظیر مسئله هسته ای " چه سیاستی را  در عرصه منطقه و خاورمیانه در پیش خواهند گرفت !! و لذا مصداق آیه 97 سوره توبه را در ذهن متبادر می کند :
" اَلاعَرْابُ اَشدَّ کُفراً وَ نفاقاً وَ اَجْدَرُ اَلاَّ یّعْلَمُوا حُدُودَ ما اَنزَْلَ اللهُ ... " : اعراب در کفر و نفاق از دیگران فزون‌ترند و به نادانی احکام خداوند سزاوارتر ! البته آیه شریفه حکم اکثریت است و استثناهائی که در همان قرآن کریم هست هم نباید نادیده گرفته شود

در این راستا ، بی تردید تمسک به انگاره های منحصر بفرد نسخه انقلابی " جمهوری اسلامی 1979 ( آغاز قرن ۱۵ هجری ) "  همانند سه دهه گذشته ، با ثبات ترین و کارسازترین عامل در تبیین منافع ملی در منطقه و جهان و سیاست خارجی ایران بشمار می آید

منبع : موعود


 
comment نظرات ()
 
قرن پانزده هجری خاستنگاه جدیدترین مرحله انقلاب صنعتی
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٤:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢۸
 
 

 

اگر چه تقسیماتی که معمولا در مسائل تحول شناختی بشر اتفاق افتاده معمولا قراردادی بوده و مبنای دقیق فلسفی ندارد اما برای تقریب ذهن نسبت به عصر حاضر بهتر دیدم مقاله ذیل را برای شما پست نمایم :

 

 

به یک عبارت می توان (انقلاب صنعتی) را به سه دوره تقسیم کرد :


1. انقلاب صنعتی آغازین از حدود سال های 1760 میلادی تا حدود پایان قرن نوزدهم که در این دوره،بیشتر استفاده از ماشین و نیروی بخار و گسترش راه آهن و کارخانه های تولید ذغال سنگ رواج و گسترش یافت. در این دوره به ویژه در سراسر قرن نوزدهم،کارگران و حتی زنان و کودکان به کار پر مشقت استثمارگرانه ای در معادن و کارخانه های آلوده اشتغال داشتند و ساعات کار کارگران ما بین 12 تا 14 ساعت در روز بود. گاه می شد که گارگران روزها و هفته ها در معادن ذغال سنگ در کیلومترها زیر زمین به سر می بردند و هفته ها رنگ روشنایی روز را نمی دیدند. زنان با دست مزدی کمتر از مردان و کودکان سه سال به بالا،بدون هیچ دست مزدی در این معادن جان می کندند.
ویژگی بارز این دوران،استثمار نیروی کار کارگران در مسیر اغراض سود جویانه ی سرمایه داران و انباشت سرمایه توسط ایشان بود. با (انقلاب صنعتی) تدریجاً ماشینیسم و نگرش مکانیکی به بشر حاکم گردید و مفهوم (کار) از یک امر خلاقِ ارضاء کننده ی استعدادهای آمدمی به یک امر رنج آور آزار دهنده که فقط به جهت تلاش معاش باید بدان پرداخت،تغییر کرد و کار،مفهومی از خود بیگانه و ماشینی یافت و کارگران نیز به سطح اشیای و مهره هایی در ماشین صنعت تنزل مرتبه دادند.
2. مرحله ی دوم انقلاب صنعتی یا بسط (الکتریفیکاسیون) و صنایع برقی که تقریباً از آغاز قرن بیستم تا دهه های 70 و 80 این سده را در بر می گیرد و استفاده از نیروی الکتریسیته جانشین ماشین بخار می گردد. در این مرحله تولید کالاها انبوه تر می گردد و شکل مصرفی تری پیدا می کند. ایجاد روشنایی در شهرها،قطارهای برقی و وسایل تکنیکی- رفاهی در منازل،نظیر یخچال برقی از مختصات این دوره است. در این دوره نیز جریان استثمار به صورت حادّی تداوم یافت؛هر چند در اثر مبارزات گسترده ی اتحادیه های کارگری و اعتصابات فراگیر ساعات کار مابین 8 تا 10 ساعت گردید،اما روند از خود بیگانه و ماشینی کار و گزندگی رنج آور آن تداوم یافته و گاه حتی شدت بیشتری گرفت.استثمار طبیعات و غارت وایرانگرانه ی آن و نیز آلوده سازی محیط زیست که نتیجه ی دو قرن انقلاب صنعتی بود،بشر را در دهه های پایانی قرن بیستم با بحرانی بزرگ و خطرناک که همانا نابودی طبیعت سالم برای تداوم زندگی بشر بر روی کره ی زمین است،روبرو ساخت. در این دوره،انقلاب صنعتی و حاکمیت آزار دهنده ی ماشینیسم تا نقاط دور دست آسیا و آفریقا نیز بسط یافت و نظام امپریالیسم جهانی با اجرای نحوی تقسیم کار تحمیلی بین المللی،نحوی صنعت سراپا وابسته ی مونتاژ و فانتزی را را به کشورهای آسیایی و آفریقایی و آمریکای جنوبی تحمیل کرد که بسیار آلوده ساز تر و ویرانگر تر از صنایع مادر بوده،اما در عین حال فاقد کارآیی چندانی بود.
3.  و اما جدیدترین مرحله انقلاب صنعتی از دهه های 80 و 90 میلادی ( آغاز قرن ۱۵ هجری ) در برخی کشورهای اروپایی و ایالات متحده ی آمریکا و کانادا فراگیر گردید و نحوی صنعت دیجیتالی و الکترونیک است که بر پایه ی همان مدل نگرش استیلاجویانه ی اومانیستی بشر به طبیعت،بنا گردیده،اما رنگ و بویی پیچیده تر دارد. این صنعت نیز مخرب و تداوم بخش کار از خود بیگانه است و به ویژه به دلیل قدرت و پیچیدگی شگفت آور (ماشین های هوشمند) آن – یعنی کامپیوترها- و نیز به دلیل غلبه ی سیستم اینترنت،اساساً نحوی اندیشیدن مبتنی بر انبوه اطلاعات جزیی و خُرد اما فاقد معرفت و تفکر و نوعی ارتباط مجازی در قلمرو و روابط انسانی پدید آورده است که حکایت گر غلبه ی تکنیک بر تفکر است و تبعات فاجعه باری برای حیات بشری دارد.
انقلاب صنعتی اگر چه بالعرض و ظاهری تلاش هایی جهت رفاه بشری داشته است،اما:
اولاً: موجب ایجاد بحران جدی و غیر قابل جبران زیست محیطی ای گردیده که اگر به همین نحو تداوم یابد،تا کمتر از چند قرن دیگر،کره ی زمین را به مکانی غیر قابل زیست و مرگ آلود تبدیل می کند.
ثانیاً: نابرابری های اجتماعی و فاصله های طبقاتی را در جوامع مدرن و به ویژه جامعه های شبه مدرن به شدت افزایش داده است.
ثالثاً: فاصله ای عظیم میان اکثریت محرومان و گرسنگان جهان جنوب با اقلیت جوامع امپریالیست شمال،پدید آورده است که موجب خدشه دار شدن توازن اقتصادی – اجتماعی این سیاره گردیده است.
رابعاً: (کار) را بصورت امری آزار دهنده و از خود بیگانه که صرفاً به منظور تلاش معاش است و فاقد هر معنا و خلاقیتی است در آورده است.
خامساً: موجب سیطره ی ماشینیسم و نگرش ماشینی – مکانیکی به بشر و تعمیق روی کرد بهره کشانه و سلطه جویانه نسبت به طبیعت گردیده و آدمی را در ارتباط با دیگران،درگیر نوعی رابطه ی ابزاری- شیئی کرده است.
سادساً: تداوم بسط انقلاب صنعتی به ویژه در شکل های اخیر آن،موجب غلبه ی بینش صرفاً کمیّ نگر و جزی گرا به مفهوم (اطلاعات) و غفلت از معرفت و تفکر بصیرت گردیده و موجب امتناع تفکر شده است.
سابعاً: انقلاب صنعتی،شهرهای بزرگ و روابط نا هنجار زندگی در کلان شهرها و گسترش بی سابقه ی فساد و خشونت و کژروی- های اجتماعی را موجب شده و شهرهای نابسامان،نامتوازن،قطب بندی شده و فاقد هویت و تعهد اخلاقی پدید آورده است. در این شهرها تدریجاً مفاهیمی چون امنیت،خویشاوندی،عواطف رقیق انسانی و دوست داشتن های صمیمانه و بی ریا و مسؤولانه و احساس هم دردی و همبستگی بشر محو گردیده و می گردند. این شهرها محل بسیار مناسبی برای رشد و گسترش میکروب هایی چون انواع فسادهای جنسی – اخلاقی،اعتیاد،بیماری های نا علاجی نظیر ایدز و آفاتی نظیر پدیده ی لمپنیسم،کودکان نا مشروع و سر راهی،خانواده های از هم گسیخته،بیماری های روانی بویژه انواع اضطراب ها و افسردگی ها و تعمیق حسن نا امنی و تنهایی در بشر شهر نشین مدرن هستند.
ثامناً: انقلاب صنعتی اگر با همین شتاب حریصانه و سودجویانه در تولید و دامن زدن به مصرف پیش رود تا پایان قرن با بحران مازاد تولید گسترده در عین فقر و نداری و محرومیت اکثریتی از ساکنان زمین،روبرو خواهد شد که بی تردید موجب تخاصم های خونین و آشفتگی های اجتماعی شدیدی خواهد شد.

 

 

منبع نورپرتال


 
comment نظرات ()
 
آغاز سینمای ملی در قرن پانزده
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٤:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢۸
 
 

 

 

تا دهه 1980 میلادی ( آغاز قرن ۱۵ قمری ) نوشته های انتقادی در باب سینما از موضع متعارف نگاه به سینمای ملی رقم زده می شد. از دیرباز، تصوری که از سینمای ملی وجود داشت، رشد سینمای غیر هالیوودی بود. تقریباً همزمان با ظهور اصطلاح «کارگردان صاحب سبک»، اصطلاح سینمای ملی هم به عنوان ابزاری برای اشاره به فیلم های غیرهالیوودی و یا هنری به کار گرفته شد. تا پیش از این دوره، مفهوم سینمای ملی تنها به فیلمنامه ای نظر داشت که در درون قلمرو یک کشور تولید شده باشد.
*** مفهوم میهن و هویت ملی
در دهه های 80 و 90 میلادی ( آغاز قرن ۱۵ قمری ) ، مطالعات مهمی در علوم انسانی انجام گرفت که موجب شد نگرشی دوباره به میهن و ملی گرایی صورت گیرد. در کالبدشکافی میهن و محدوده های آن به نقش عوامل تاریخی اشاره شد. این بحث مطرح شد که عامل سازمان دهنده جوامع غربی بعد از عصر روشنگری، به شدت از مهاجرت های عظیم و هجرت های ناشی از استعمار زدایی بعد از جنگ جهانی تاثیر گرفته است. این مطالعات تعاریف تازه ای از سینمای ملی را طرح کرده اند که می کوشد در مقابل نگرش یکدست سازی و همگن نمایی در ملی گرایی بایستد و تنوع و تکثر تاریخی و نیز اختلاط فرهنگی در هر میهنی را پذیرا شود. چنانکه فرهنگ امریکا به عنوان نمونه ای از فرهنگ های ملی متکثر و تعامل بین آنها همیشه مورد بحث قرار گرفته است.
آندره هیجسون در سال 1989 با کتاب «مفهوم سینمای ملی» طیف جدیدی از تحلیل ها را منعکس می کند. هیجسون با اشاره به سینمای بریتانیا می گوید که سینمای میهنی یا ملی نباید فقط از منظر فیلم هایی که در یک کشور مشخص یا توسط آن  تولید می شوند، تعریف شود. سینمای میهنی همچنین باید از منظر توزیع، نمایش، تماشاچیان و مباحثات فرهنگی پیرامون آنها تعریف شود. در تمام مطالعات مربوط به سینمای ملی،  باید به جنبه های صنعتی سینما هم توجه شود.
دیوید بوردول، ژانت استایگر و کریستن تامپسون در کتاب «سینمای کلاسیک هالیوود» کم توجهی مباحثات قبلی نسبت به جنبه صنعتی سینما را جبران کردند. آنها نشان دادند که چگونه عوامل اقتصادی، فنی و اعتقادی بر روند تولید هالیوود اثر می گذارد؛ همچنان که متقابلاً تولید هالیوود بر این عوامل اثرگذار است. آنان به این نتیجه رسیدند که حال و هوای سینمای هالیوود شامل یک رشته هنجارهای گسترده است که فضای هالیوود را حفظ می کند و موجب حفظ جریانی یکپارچه در فیلمسازی می شود.
بنابر دیدگاه هیجسون، سینمای ملی نباید تنها شامل فیلم هایی باشد که در یک کشور ساخته می شود. بسیاری از کشورها عملاً فاقد تولید سینمایی هستند و اساساً از چنین صنعتی بی بهره اند. کشورهای فقیر، به ویژه در آفریقا، قادر به تولید فیلم نیستند. پاره ای از کشورها، اساساً فیلم هایی را به زبان سایر کشورهایی که زبان مشترک با آنها دارند تماشا می کنند مانند تونس و اروگوئه. بعضی دیگر از کشورها هم مثل آسیای جنوبی و جنوب اقیانوسیه فاقد تولیدات دیداری ـ  شنیداری و سینما هستند، اما توزیع ویدیو در آنها رواج دارد


 
comment نظرات ()
 
طراحی اولین سیستم عامل متن باز در آغاز قرن 15
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٤:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢۸
 
 

 

 

 
سیستم عاملی خوش نام در دهه 80 میلادی ( آغاز قرن ۱۵ قمری )

خبرگزاری فارس: در دنیای سیستم عامل های رایانه ای محصولات زیادی ظهور کرده اند که بسیاری از آنها به دلیل عدم بهره مندی از حداقل های موجود برای جلب نظر کاربران از میان رفته اند. مرور سریع فهرست سیستم عامل ها نشان می دهد که تعداد آنها و نسخه های مختلف هر یک به صدها مورد می رسد.


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات فارس، یکی از این سیستم عامل ها که شاید نامش کمتر به گوش کاربران ایرانی خورده باشد، RISC OS است.
این سیستم عامل متن باز در دهه 80 میلادی ( آغاز قرن ۱۵ قمری ) شهرت نسبتا خوبی داشت و توسط شرکت Acorn Computers که مرکز آن در شهر کمبریج واقع بود، طراحی گردید. این سیستم عامل با رایانه هایی سازگار بود که از چیپ ست های ARM استفاده می کردند.
اولین نسخه از این سیستم عامل به نام RISC OS 2.00 در سال 1988 عرضه شد. نام این سیستم عامل مخفف کلمه لاتین Reduced Instruction Set Computing بوده و به نحوه طراحی رایانه های Acorn اشاره داشت که در آنها تلاش شده بود نحوه صدور فرامین با سادگی هر چه بیشتر صورت بپذیرد.
سیستم عامل RISC OS همراه با 7 مدل مختلف از رایانه های Acorn عرضه شد و پس از توقف عرضه این رایانه ها در سال 1998، طراحی نسخه های جدید این سیستم عامل با همکاری چند شرکت تجاری دیگر ادامه یافت.
از جمله ویژگی های قابل توجه این سیستم عامل بوت سریع رایانه است. نسخه های جدید این سیستم عامل را می توان بر روی حافظه های فلاش ذخیره کرد و به روز کردن آن نیز به سهولت صورت می گیرد.
RISC OS یک سیستم عامل ماژولی و چند بخشی است و ماژول های متعددی دارد. طراحی مذکور حذف و افزودن امکانات مختلف به این سیستم عامل را تسهیل می کند. از سوی دیگر برنامه نویسان نیز از این طریق می توانند به سادگی ماژول ها و اجزای مختلف را به RISC OS بیفزایند.
سیستم عامل RISC OS یکی از معدود سیستم عامل های موجود در جهان است که به سادگی برای انجام امور متعدد در آن واحد یا به اصطلاح multitasking قابل برنامه ریزی و استفاده است. این در حالی است که بسیاری از سیستم عامل های فعلی در صورت اجرای برنامه های متعدد با مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری مواجه می شوند.
در بخش دسکتاپ این سیستم عامل به جای سه گزینه آشنای موجود در سیستم عامل ویندوز با سه گزینه Select ، Menu ، Adjust مواجه هستیم. نحوه کنترل برنامه ها و دیگر اجزا نیز تفاوت هایی با ویندوز دارد که البته تشریح آنها از حوصله این نوشتار خارج است.
طراحی بخش هایی همچون taskbar و آیکون ها در نسخه های جدید این سیستم عامل تا حدی شبیه به سیستم عامل مک شرکت اپل است. هر آیکون در این سیستم عامل دارای منوهای خاص خود با امکانات منحصر به فرد است. یکی از متداول ترین قابلیت ها برای پیشبرد امور در این سیستم عامل قابلیت drag and drop یا بکش و بنداز است که برای کاربران سیستم عامل ویندوز کاملا شناخته شده است.
یکی از امکانات جالب این سیستم عامل این است که کاربر می تواند اطلاعات را از داخل پنجره های برنامه های مختلف بیرون کشیده و به داخل محیط برنامه های دیگر منتقل کند و این سهولت انتقال اطلاعات برای بسیاری از کاربران بسیار مطلوب و رضایت بخش است.
تعداد زیادی برنامه به طور پیش فرض همراه با این سیستم عامل عرضه می شود که از جمله آنها می توان به Paintبرای نقاشی، Drawبرای نقاشی پیشرفته، Calc به عنوان ماشین حساب، Edit برای نگارش متون، Maestro برای پخش فایل های چندرسانه ای، Alarm به عنوان یک ساعت زنگدار و در نهایت Help برای رفع مشکلات کاربر در حین استفاده از سیستم عامل اشاره کرد.
این سیستم عامل در اواخر دهه 80 و تا اوسط دهه 90 ( آغاز قرن ۱۵ قمری ) از محبوبیت نسبی برخوردار بود. اما امروزه کاربران بسیار محدودی دارد و با توجه به ناسازگاری آن با نرم افزارهای مشهور و مطرح رایانه ای برنامه های شبیه ساز بسیاری برای آن طراحی شده تا اجرای برنامه های مهم و مورد نیاز کاربران بر روی این سیستم عامل ممکن شود.

 
comment نظرات ()
 
تحولات هنر و سینما با آغاز قرن 15 در غرب و جهان
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٤:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢۸
 
 

 

 

دهه های 80 و 90 میلادی ( آغاز قرن ۱۵ قمری )  را باید دوران طلایی فرهنگ پست مدرن دانست و بد نیست بدانید در فرانسه به هیچ وجه عبارت پست مدرنیسم به کار نمی رود و این حذف عامدانه «ایسم» شاید بیشتر قرار است به یک فرهنگ فردی اشاره کند. اما چیزی که اکثریت بر سر آن توافق نظر دارند این است که سینمای پست مدرن (یا هر پدیده پست مدرن دیگری) در واقع یک حرکت و خوانشی مخالف اوضاع و شرایط رایج فیلمسازی است و به عبارتی این نوع سینما رسماً یک مخالف خوان است. البته در آثار مدرنیستی هم این موضوع را می توان تشخیص داد. اما در این گونه آثار پست مدرن، مخالف خوانی جنبه نقیضه پردازی و پارودی به خود می گیرد و این یعنی کلیت اثر چه در گستره معنی و چه در ساختار به تمسخر گرفته می شود و رویکرد فیلمساز، کاملاً به طنز کشیده می شود. فیلم برنده نخل طلای دیوید لینچ یعنی وحشی در قلب را می توان نمومه مناسبی برای این نوع سینما و بیان دانست. در این نقیضه پردازی، شبیه سازی یا وانمودن، مفهوم بینامتنیت و بریکولاژ از ارکان تشکیل دهنده چارچوب این نوع سینما هستند. پس می توان گفت که سینمای پست مدرن و مخالف خوان، در اینجا به این تناقض می رسد که مانند سینمای مدرن، از این ابزار استفاده می کند تا تجربه اندوزی کند و در نهایت به واسطه نوآوری فیلم را خلق کند. شاید بتوان گفت در اینجا فقط ابزار تغییر کرده اند و البته این سینما می تواند فقط جنبه تکرار داشته باشد که برای مثال می توانیم فیلم بازیگر رابرت آلتمن فقید را مثال مناسبی برای این نوع سینما بدانیم و برای حالت اصیل اول، از قصه عامه پسند یا قاپ زنی (گای ریچی) نام ببریم و در اینجا این مخالف خوانی کاملاً گروتسک، به یک ناسینما بدل می شود و بی جهت نخواهد بود که بگوییم سینمای پست مدرن در نهایت، به کولاژی از ژانرها و سبک ها و شیوه های روایتی می ماند که در اینجا همان بریکولاژ است.
    
    از فیلم هایی چون سگ آندلسی بونوئل، از نفس افتاده گدار و حتی هشت و نیم فلینی در نقدها و یادداشت هایی که در طول این دوران نوشته شده اند، بارها و بارها به عنوان آثاری پست مدرن یاد شده که جای تامل دارد وجه اشتراک این آثار چیست و آیا این قضاوت ها قابل استنادند؟ در اینجا لازم است به دو مفهوم سینمای پست مدرن و سینما در دوره پست مدرن اشاره کنیم و ما بین این دو تفاوت های زیادی را قائل شویم. دو فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی و «بتمن» تیم برتن، هر دو به خاطر اینکه در دهه 80 ( آغاز قرن ۱۵ قمری ) مطرح شدند به سینمای پسامدرن منسوب شدند ولی فیلمی چون از نفس افتاده و یا آخرین روزهای گاس ون سنت، به سینمای پسامدرن تعلق دارند. که بی شک حالت دوم برای این دوره و زمانه و نگاه منتقدانه و جست وجوگر جواب هایی دارد و بیشتر قابل بررسی است که حالت اول سینمایی معلول فرهنگ سرمایه داری عقب افتاده است و فیلم های دهه 80 ( آغاز قرن ۱۵ قمری ) هالیوود، آینه تمام نمای این عقب افتادگی است.
    
    فیلم های پست مدرن در عین اینکه به اکثر مفاهیم و معانی نگاهی کاملاً جدی دارند (برگرفته از سینمای کلاسیک) و اخلاق را ستایش می کنند، از آن طرف به همه ارزش ها پشت پا می زنند و به تمسخر می کشند و این را می توان این طور بیان کرد که ارزش ها کاملاً بازسازی می شوند (خیلی جدی تر) و سپس فرومی ریزند


 
comment نظرات ()
 
شعر ( مثنوی نیمه بلند ندا آقا سلطان )
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ۳:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢٧
 

شبی گرد بادی برآورد گرد

 

 

جهان خاک شد عالمی کور کرد

 

کنون گوش کن بشنو این فال را

سه گوش است و یک چشم دجال را

 

ورا یاورانی است بس فتنه گر

از او یاوه گو تر به حیلت بتر

 

یکی دختری حیله گر خام بود

سرش پر زسودا ندا نام بود

 

به شوخی و جد حیله با مردمان

بکردی ولی کس نبردی گمان

 

چنان خیره سر بود آن دخترک

که بر هر چراغی بگفتا درک

 

چو دجال او را به خوبی شناخت

مر او را یکی حیله در خور بساخت

 

گزین کرد او را برای نبرد

هموئی که غافل بد از گرم و سرد

 

ورا گفت آخر تو ای دخترک

زدی بر دل عاشقانت ترک

 

بر آن چهر اگر گردی آید زماه

شود سرنگون دست مردم به چاه

 

تو را ماه اگر هست اینجا رقیب

چنان کن که او را کشندش صلیب

 

مر آن پیر فرزانه گر رهبری است

تو را کی دگر فرصت دلبری است

 

بیا تا زر اندوده گردی ز جود

بیاور یکی گرز حیلت فرود

 

کنون در کف مردمان جامهاست

به قدری که خواهیم گیهان نماست

 

چو یاران من قصد سلطان کنند

چنان شیری آهنگ میدان کنند

 

به حیلت بیفکن تنت خاک زود

تو را کشته بر جام خواهم نمود

 

بر آن چهر گلرنگ خود خون بپاش

بگوئیم سلطان زدش تیر فاش

 

به خون خواهیت مردمان سر زنند

دو صد شعله بر بوم و بر بر زنند

 

 

شود گیر و داری چنان پر غبار

تو را می فرستم به دیگر دیار

 

چو بر آنچه گفتند بازی نمود

و در آن گذر صحنه سازی نمود

 

بپاشید رنگی چو بر صورتش

به جام جهان بین چو شد صحبتش

 

قضا را در آن حیله بر اشتباه

نمودند حیلت به کلی تباه

 

از آن نقشه نقشی که در جام بود

دمی رنگ پاشیدنش را نمود

 

چو بر خاک خود را بیفکنده بود

چو در مشت بر کیسه ای بر گشود

 

بر آن صورت همچو ماهش به دم

بیفزود صد جوی خون بر ستم

 

رفیقانش آنگه چو بر داشتند

به مرکب چو او را خر انگاشتند

 

بگفتند دیگر بدان دخترک

مر این را که خلقی نیفتد به شک

 

تو باید بمیری که غوغا شود

مبادا که مشت ددان وا شود

 

به کار آید ار نعشت از ما گذر

که دیگر نبینی به دنیا تو شر

 

اگر حیله گر بود و گر راه زن

بیفتاد دیگر بر آن چاه زن

 

 چنین گفت یزدان به حیلت گران

کنون حیله کن تا که باشی در آن


 
comment نظرات ()
 
کسانی که پول چاپ می کنند ( ندا به کدامین گناه کشته شد! ) همکاری با قاتلانش
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ۳:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢٤
 


 
comment نظرات ()
 
دلنوشته ای خطاب به استاد مسعود علی محمدی
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ۳:۱٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٢۳
 

   بســــم الله الــّـرحمن الــــّـرحـیـــم . 

 

 بله استاد مسعود علی محمدی این است ســزای خدمت به مــردم و نــظــام و رهـــبـــری این است سزای بندگی خدا این است سزای بسیجی بودن و بسیجی ماندن

بله استاد و چه اجری و چه سزائی بالاتر از شهادت

مگر می شود استاد بسیجی بود و طعم شیرین شهادت را نچشید

مگر می شود انسان ماند و از شیاطین زخم نخورد

استاد راستش را بخواهی فکر می کنم برای شهادت دو دلم و مرددم اما می دانم که حق با کیست می بینم نامردی ها را می بینم دشنه های به خون آغشته شده را

و هاج و واج مانده نمی دانم چه خواهم کرد اگر این کوردلی ها شدت یابد و بتوانم باور کنم که کسانی خورشید بودن خورشید را ندیدند اما در نی قرار دادند

استاد فصل امتحانات است می خواستم بپرسم هنوز خیلی ها اشکال دارند امروز کلاس خوبی گذاشتید درس ها واضح بود اما استاد شرمم می آید سوالی داشتم اجازه هست استاد ببخشید می گویند نام شما نفر پنجاه و چندم  در ستون سمت راست یک کاغذ تبلیغاتی از حامیان موسوی در انتخابات بود ؟

می دانم شاید بفرمائید که در روز انتخابات اس ام اس زده بودند که رئیس ستاد تبلیغاتی دکتر هم حامی موسوی شده است ولی استاد سوالم مربوط به درس است می خواستم بپرسم که مواد تشکیل دهنده صورتک های منحوس اینان از چه اتمهائی تشکیل شده است نکند شما هم از کسانی هستید که یک هفته گذشت تا بفهمید کی به کیه؟

استاد می دانم زخمی هستید ولی اقلا شما راحت شدید به ما بگوئید رمز این همه کج فهمی و کج روی این مدعیان بی هنر در چیست ؟

استاد استاد آوینی می گفت در عالم رازی است که جز با خون فاش نمی شود حالا باید همه رازها را دانسته باشید بگوئید جنس اتمهای مغز یک انسان چقدر می تواند نفوذ ناپذیر باشد که کلام حسین بر او اثر نکند ؟

یادتان نرود یکی منتظر جواب های شماست

خداحافظ استاد

 

  الــــلــّهـــم عـــجّـــل لــــولـــیـــک الــــفــــرج.   

به نقل از یک خط کوتاه


 
comment نظرات ()
 
آقای فردوسی پور یا شما فوتبالی ها خیلی خنگید یا میر حسین موسوی و طرفداراش
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٩:٠٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/۸
 



جریمه استقلال تهران در کمیته انضباطی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده است : دیدار تیمهای استقلال و صبای قم که اول آبان در تهران برگزار شد و باشگاه استقلال به دلیل تخلف تماشاگران خود با توبیخ کتبی و درج در پرونده به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

طبق اعلام کمیته انضباطی اگر رفتار تماشاگران مبنی بر تخلف مختلف ادامه یابد به محرومیت تماشاگران استقلال تهران درشهرهای مجاور یا تهران منجر می شود.

پس چرا بعضیا تو عالم سیاست اینو نمی پذیرند البته معلومه اگه بدند پرونده رو دست سازمان ملل یا لاهه یا نوبل حتما یه جایزه برای هواداران خاطی در نظر می گیره و برای خود تیم

همون طوری که می بینید 100 ساله که تیمهای ورزشی تو دنیا به خاطر تماشاگرها و هوادارها و تماشاگرنماها و هوادارنماهاشون جریمه میشن و مثلا استقلالی ها نمی گن این توطعه قرمزها بود برای خراب کردن ما جریمه شو می پردازند مثل آدم هم معذرت خواهی می کنن


 
comment نظرات ()
 
آقای موسوی هواداران شما چگونه مشخص می شوند !؟
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ۱٠:۱٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٧
 

 

 

نمایش همزمان با ( یک خط کوتاه )


( میر حسین ) : فردا مردم تو خیابون ثابت می کنند که .................     

فردا شب یواشکی 

آقا اونائی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران دادند از ما نبودند ( باشه ممنون که از شما نبودند)

اونائی که عکس امامو آتیش زدند از ما نبودند ( خیلی ممنون که فرمودید )

اونائی که قرآنو آتیش زدند از ما نبودند

اونائی که حرمت عاشورا رو شکستند از ما نبودند

خوب شمائی که نمی تونی طرفداراتو از ارازل و اوباش جدا کنی غلط می کنی مردمو دعوت می کنی بیان خیابون شما که مشخص نیست کیا ازت طرفداری می کنند و خودت داری از کیا طرفداری می کنی ... می خوری که بیانیه می دی کاسه داغ تر از آش می شی برای منتظری پسر منتظری هفت نمی گیره شما ..........

 


 
comment نظرات ()
 
کشته شدن مشکوک خواهر زاده میر حسین موسوی
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٢:٤٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٧
 

چرا باید تنها کسی که با اسلحه در روز عاشورا کشته می شد خواهر زاده میرحسین باشد آیا آمریکائی ها نمی خواستند به موسوی پیام دهند که این بار می خواهیم خودت را هزینه کنیم

او در روزی کشته شد که نیروی انتظامی حکم شلیک یک تیر هوائی را هم نداشت

 

کشته شدن خواهرزاده میرحسین موسوی سید علی حبیبی موسوی مشکوک بود

 

لینک تصویر

http://www.mihanupload.com/images/6hhj2fr69lkoci2c973y.jpg

http://www.zamime.ir/images/files/nxu1xkdf3m9mz04fi00w.jpg


 
comment نظرات ()
 
کار فتنه سبز را در همان تل آویو تمام کنید 1-
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٩:٥٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٥
 

 

  اینکه آدم فکر کند که همه چیز به همین سادگی است که عده ای به خاطر انتخابات و موسوی و کروبی و منتظری در ممکلکت معترضند و فقط همین خیلی عوامانه است بلکه امروز بی سابقه ترین یکپارچگی را در بین جبهه طاغوتیان شاهد هستیم و در این جبهه هر کس که کوچکترین تا بزرگترین دق دلی ها را از اسلام و ایران و انقلاب دارد شرکت کرده است جبهه ای که از منافقین ( مجاهدین خلق ) تا همرهان دیروز امام را در برمی گیرد جبهه ای که از دولتهای انگلیس و اسرائیل و آمریکا گرفته تا تروریستهای کور و ضد شیعه منطقه مثل عبدالمالک ریگی و پژاک ( پ ک ک ) را در برمی گیرد اما یک فرماندهی واحد دارد آنهم صهیونیسم بین الملل است و مرکز آن اسرائیل اگر این مرکز با خطر مواجه شود فته می خوابد وگرنه ما مردم ایرانیم که باید به دست خودمان به خواب ابدی برویم


 
comment نظرات ()
 
خدایا دیگه عالم به آخر خط رسیده
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ۱٢:٠٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٥
 

 

 

الهم عجّل برحمتک لولیک الفرج

خدایا دیگه عالم به آخر خط رسیده

دیگه غلط کردیم نمیشه نمیشه نمیتونیم ما آدما نمیتونیم بدون نظر ولائی تو زندگیمونو اداره کنیم اینم گندائی که هر روز و هر شب تو گوشه گوشه دنیا داریم بالا می آریم دیگه چقدر دیگه باید گند بزنیم خدایا دیگه فکر کنم باید دندمون نرم شده باشه

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت و بقی الیل والنهار


 
comment نظرات ()
 
یا حسین یا میر حسین
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٧:۱٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٤
 


 
comment نظرات ()
 
بیرون زد از کشتی و هر خاشاک بگرفت 1-
نویسنده : کریم شاهزاده - ساعت ٧:۱۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٠/٤
 

 نمایش همزمان در یک خط کوتاه

 

 شاید  هیچ کس  خیال نمی کرد که روزی موشوی ( نام میرحسین موسوی در بین دوستان عبری زبان و صهیونیست ) و کروبی برای ماندن در صحنه باید دست به دامن هر ناکس حقیری شوند و به هر چیز زایدی آویزان شوند روزی که موسوی با ادعای خط امام و قانون مداری گوش فلک را کر می کرد آیا کسی فکر می کرد روزی تمام افتخارات این آدم شرکت در تشیع جنازه منتظری باشد و تمام خودنمائی ها و بیانیه هایش را غیرقانونی و برای دعوت به تجمعات غیرقانونی انجام دهد برای ماندن حمایت بنی صدر و آمریکا و اسرائیل را به جان بپذیرد و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران هوادارانش را باسکوتی سهمگین تأئید کند بدون تردید او از کشتی انقلاب حسینی بیرون پریده است تا به خیالش با قایق های تندروی آنچنانی مسیر را بپیماید کاش روزی بی هیچ ادعائی حقیتا به این کشتی باز می گشت که ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه اما حیف که او جز با ادعا به این کشتی نمی نگرد


 
comment نظرات ()
 
 



سلام

چند وقتیه اسباب کشی کردم به وبلاگ حقیقت مجازی

با آدرس :  

 

http://kafshin.parsiblog.com  

 

و دامنه های :

  

http://haq. 

   

و 

 http://haqiqat